INVEST.IMMO matcht investeerders met kwaliteitsvastgoed

Mediafin, de uitgever van de nieuwsmerken De Tijd en L’Echo, lanceert vandaag INVEST.IMMO. Deze nieuwe website zal het aanbod bundelen van het investeringsvastgoed dat in België te koop wordt aangeboden. Een tool berekent voor vastgoedinvesteerders meteen het realiseerbare rendement per aangeboden pand op basis van tal van factoren: van de zuivere aankoopprijs over de energiezuinigheid tot de potentiële meerwaarde. “INVEST.IMMO is de digitale poort naar rendabele investeringseigendommen en helpt investeerders slimme en duurzame keuzes maken”, klinkt het.

Trustmedia, de reclameregie van Mediafin, is al geruime tijd een gevestigde waarde binnen de wereld van de Belgische vastgoedmarketing, onder meer door het creëren van online en offline visibiliteit via de huistitels De Tijd, L’Echo en Sabato. Het nam ook Luxevastgoed.be over, de immosite die het meest kwalitatieve aanbod in luxevastgoed bundelt. Met INVEST.IMMO lanceert Mediafin/Trustmedia een matchmaker voor de aanbieders van kwalitatief investeringsvastgoed en iedereen die op zoek is naar een rendabele vastgoedaankoop.

“INVEST.IMMO moet kapitaalkrachtige investeerders op een laagdrempelige manier samenbrengen met de aanbieders van kwalitatief investeringsvastgoed en vice versa. In deze volatiele economische tijden bewijst vastgoed zich keer op keer als veilige investeringshaven. Bovendien is er een vastgoedshift gaande van een kopers- naar de huurdersmarkt waardoor energiezuinig investeringsvastgoed floreert. Alleen is er vaak nog een te grote kloof tussen aanbieders en potentiële investeerders. Vaak is het ook niet eenvoudig om het realiseerbare rendement van investeringen tegenover elkaar af te zetten. Met INVEST.IMMO komen we op een efficiënte manier tegemoet aan alle noden van vastgoedinvesteerders en bieden we de vastgoedwereld een uniek, digitaal uitstalraam voor hun kwalitatief investeringsvastgoed. ” - Hans De Rore, Chief Commercial Officer Mediafin

Rendement vergelijken

Het geselecteerde aanbod op INVEST.IMMO komt rechtstreeks uit de portefeuille van de partners van Mediafin waaronder enkele grote makelaars als Dewaele, Immo Nobels, Zabra, Altro Projects, Group I.N.C. en Immo Top Invest. Het aanbod, gaande van grote investeringsprojecten over alleenstaande woningen tot zelfs garageboxen wordt op dagelijkse basis aangevuld. De investeringseigendommen krijgen niet alleen via het platform, maar ook via de websites van De Tijd en L’Echo extra visibiliteit. ​

Op het platform krijgen potentiële investeerders in enkele klikken te zien welk rendement ze kunnen halen per investering. Dat rendement wordt berekend op basis van verschillende parameters zoals de totale aankoopkosten (BTW, registratie, notariskosten, financiering), de kenmerken van het pand (EPC, EPB) en dan uiteindelijk de potentiële (huur)opbrengsten. Investeerders kunnen zo ook de verschillende investeringsopties op een transparante manier tegenover elkaar afwegen. ​

Hannelore Barbé

Marketing Communication Manager, Trustmedia

Jules Fremaut

PR Consultant, Bepublic Group

Persberichten in je mailbox

Over Mediafin

Mediafin is een joint venture van Rossel en Roularta. Het bedrijf werd in 2005 opgericht als koepel boven de uitgevers van respectievelijk De Tijd (°1968) en L'Echo (°1881). Mediafin huisvest de titels De Tijd, L'Echo, hun websites en de magazines Netto/Mon Argent en Sabato. De titels van Mediafin bereiken het meest invloedrijke en kapitaalkrachtige publiek in België met dagelijks meer dan 477.800 lezers: ondernemers, managers, investors, en beleidsmakers.